torsdag 2 augusti 2012

Frågetecken?

Vad ska jag skriva om dagen? 

Grabbarna har fått fötterna fixade, sen försökte Gullet och jag göra Helena och Skalman sällskap på banan.
Men Gullet var inte riktigt sig själv, han stannade mycket, ställde sig som om han skulle kissa (gör han 99,9% av alla våra turer!), kändes obalanserad på något vis. Kanske kände han av fötterna? Han ömmade mycket på gruset på väg till banan, det kommer nog ta ett tag innan han får tillbaka den hårda sulan.
Men boots är på väg!!

Jag bråkade inte med honom utan vi promenerade hem igen, det hade inte lett till någonting att fortsätta ridningen i det läget.
Något var vajsing och visst hade jag kunnat vara på honom mera så hade han säkert ställt upp, eller slängt mig i gruset. Men vad hade det tjänat till? 
Frustration och kass relation. Nu knallade vi som sagt hem igen och Gullet kissade och åt lite gräs på vägen.
Matte och Gullet nöjda och sams!
Strax efter kom Helena och Skalman, Helena hade ont i en fot (Herrns fel!).
Det gick sådär lagom bra för oss idag egentligen! 

Nu i eftermiddag/kväll gjorde Herrn och jag sällskap med en granne på en tur!
Herrn gick super!
Fram tills det att vi mötte vårat sällskap, då tappade han farten totalt och skulle bara gå i rumpan på sällskapet. Sen när vi skiljdes åt igen gick det som hejsan hela vägen hem.
Farbrorn alltså!!! 


Pigg farbror och en matte som matchat handskarna
 väldigt väl till det röda schabraket!!


Gulliga Gullet!! 

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag har ETT par easyboots epiq på väg!
      Behöver ett par till troligen... Hittade dessa begagnat så vi börjar med dom!! =)

      Radera
  2. Har använt Easyboots tidigare men gått över till Cavallo Simpleboot, se länk. Tycker att de sitter bättre på mina hästar, islänningar. Shettisarna har jag Easyboot Epics till, används dock inte så ofta.

    http://www.hovbalans.com/

    Pia-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi letar fortfarande! =)
      Svårt att hitta rätt storlekar och eftersom det är lite på prov vill jag inte lägga ut hur mycket pengar som helst heller.

      Radera
  3. Sidan jag länkade till har också annonser med begagnade boots. Det är privatpersoner som lägger ut sina boots av olika modeller och storlekar.

    SvaraRadera