fredag 9 september 2011

Blod, svett och...

...nej det blev inga tårar. Men det var allt bra nära emellanåt!

Det blev körning idag också. Mest för att få lite rutin på hela grejen.
Idag gick det jättebra med selningen och själva fästandet av rockard.
Han stod stilla och var bara jätte redig!
Vi körde iväg med Rex som sällskap, den lille stackaren får bli medsläpad överallt!

Allt gick super... tills!!! (Varför ska det alltid finnas en hake?!?!)
Vi mötte en buss, Gullet har alltid reagerat på bussar, en stor vit buss som var snäll och saktade in, nästan stannade.
Jag trodde han stannade men icke.

Häromkring finns det mycket "kotunnlar" under vägen, ja sådana som kossorna går i från hage till hage men under vägen.
Precis vid en sådan var vi, då kom bussen.
Man blir lite lätt stressad med en kotunnel på högra sidan, en häst helst inte vill se bussen på vänstra sidan och mitt i allt detta en hund!

Ja det var ganska trassligt där ett tag kan jag medge. Men vi redde ut det hela utan skador!
Hade jag insett att bussen tänkte fortsätta förbi oss och inte stanna som det såg ut först hade jag ju hoppat ur vagnen och gått bredvid Gulliver förbi bussen!

Sen kom vi hem och jag såg att Gullets fötter var lite fula i kanterna. Fram med en rasp och började raspa.
Det är här blodet och svetten kommer in i bilden!
Herregud vad han är tung den hästen!!!!

Han tänkte inte alls låta mig raspa på ena framfoten och definitivt inte den ena i bak!
Åhh där blev matte svart i ögonen och blev helt tokig. TOKIG!!!
Tror mina fingrar är precis lika raspade som Gullets fötter, men han gav sig och jag fick göra färdigt, sen var vi kompisar igen.
Får se hur det går nästa gång!



Suddig Gulliver! Visst har han väl lagt på sig?
Eller är det Herrn som tunnar ur!

Idyll i solsken!

1 kommentar: