lördag 17 september 2011

Lektionen!

Idag red jag och Gulliver våran första lektion!

Jag var faktiskt lite nervös, man vet aldrig riktigt vad som ska hända när man umgås med Gullet.
Men det gick ganska bra, för att vara första gången!

Vi skrittade igång, sedan ställde Linda ut koner så vi bara skulle vara på halva ridbanan. Den principen förstod inte Gulliver alls!
Han fortsatte rakt fram på stora banan istället för att hålla sig på den lilla delen.
När jag försökte få in honom på rätt sida blev det slagsmål! Herregud så sur han blev!!!
Han gillade inte alls att vi försökte bestämma åt vilket håll han skulle gå!
Han galopperade på sidan, sparkade bakut och var allmänt tråkig en stund.
Vi fortsatte med lite andra övningar så han började lyssna lite bättre, sedan gjorde vi nya försök och då gick det bättre med idén att hålla sig på lilla delen.

Vi övade halvhalter, lite volter, serpentiner. Jag fick öva på min sits och mina hjälper.
Jag har precis lika lite ordning på mig själv som jag har på Gulliver!
Emellanåt kändes det otroligt okontrollerat och flaxigt, jag var svettig, Gulliver svettigare och vi har nog träningsvärk bägge två i morgon när vi vaknar!

Vi blev filmade delar utav träningen så vi får väl se hur det ser ut när vi ser filmen...
HJÄLP!

1 kommentar:

  1. SV; joo det skulle nog kunna funka har en sådan faktiskt men tyckte så synd om Freja när hon hade den på sig för ett tag sen...

    SvaraRadera