torsdag 8 september 2011

Parhäst?

Idag blev det körning med Gullet.... och Rex!

Nu var det längesedan vi var ute och körde Gullet och jag, jag var inte ens riktigt säker på att han skulle få plats mellan skacklarna, (Det fick han!) eller att han skulle komma ihåg vad han lärt sig!

Vi fixade lite med selen, den var visst lite otäck idag så det fick ta lite tid med den.
Sen backade jag in honom mellan skacklarna, upp med vagnen och lade skacklarna i öglorna. Hela tiden skötte sig Gulliver super fint, han stod stilla och var jätteduktig.
Sen hände något!
Han blev stressad och kunde inte stå stilla länge. Det går väl ann när man rider, men med en vagn, halvt fastspänd bakom hästen är det lagom skoj när han stressat går iväg och inte går att få stopp på! Han har ju ingen direkt koll på vagnen så han kan ju gå in i staket, ladugårdshörn och allt möjligt!
Men jag lyckades svänga honom såpass att vi tillslut var ute på grusvägen och jag kunde få lite bättre tag i honom!

Vi vände tillbaka in på gården fixade lite och lugnade ner oss kände av läget. Var det läge att ge sig ut en sväng? Eller kanske lägga ner hela körningen med vagnen och bara tömköra?
Vi körde en sväng!



Gulliver och hans nya parhäst!

Gulliver och Rex har aldrig varit ute tillsammans förut. Rexen brukar följa med när jag är ute med Herrn och det går super!
Det gick bra med Gullet också, fast han var något skeptisk mot sin nya kompanjon emellanåt!

Ett litet smakprov kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar