fredag 16 september 2011

Vårat första tricks!!

Enda osuddiga bilden vi fick dessvärre!
Jag står inte med händerna i fickorna, jag letar godis!

Idag har vi övat på vårat första tricks!!
Det är inte fulländat men jag måste visa vad duktig Gulliver är!!
Vi har övat kanske... sammanlagt... 10 minuter i två omgångar idag.
Sedan visade vi Petter ikväll vad vi lärt oss!
Jag säger oss för jag lär mig precis lika mycket som Gullet när vi tränar!

Jag är imponerad av honom!

Tanken är att jag säger "spöt" och då ska han plocka upp det, sen kommer svårighetsgraden öka och spöet hamnar längre bort, jag vill kunna tappa spöet när jag rider och han ska kunna plocka upp det! Det är min idé!

Så himla lättlärd när han tycker det är roligt, och han får godis såklart.
Som synes i slutet blir han lite pillig och naffsig!
Men han är numera lätt att tillrättavisa när han börjar sådär, backa undan honom eller bryr jag mig inte om honom alls.
När vi tränat idag och han börjat dra i min jacka så låtsas jag inte om honom, man får inte godis när man drar i matte, man får godis när man tittar åt ett annat håll eller gör "rätt"!

I morgon ska vi rida för tränare för första gången!
10:00 ska vi infinna oss hemma hos grannen.
Lite nervös!!

1 kommentar:

  1. Kul trick!!
    Du kan ju lära honom att kasta upp dig också, det ska jag iallafall lära mina (när jag har kommit ner till min målvikt....)

    SvaraRadera