torsdag 22 september 2011

Pass på banan...

...blev det inte!
Vi gjorde oss redo och knallade ner till ridbanan.
Visst var den blöt men jag hoppades på att det bara var i den ena änden.
Icke! Började ändå optimistiskt ställa ut koner. Någonstans mitt på banan gav jag upp.
Jag sjönk ner i sanden, ner till fotknölarna!

"Nej Gullet! Detta funkar ju inte!!" sa jag till Gulliver.
Han såg ut att hålla med om detta faktum, vi orkade inte plöja runt i den tunga blöta sanden!
Vi drog till skogen istället!
Han var duktig idag med! Tog ett par galopper och det funkade riktigt bra måste jag säga!

Vi hoppade över en rishög också! Jojo, hopp och galopp blev det på dagens sväng!
Skoj var det! TILLS Gulliver bestämde sig för att inte gå över ett blött ställe i skogen så han tog en annan väg, genom en gran!!!
Fan jag hade barr och kvistar överallt! Jag var inte nöjd alls med vägvalet eftersom jag fick lägga mig i sadeln, bakåt, mitt huvud mot hans rumpa! Tur man inte är stelopererad i ryggen! Då hade jag åkt av i träsket idag.
Som sagt, matte var inte nöjd!


På väg till ridbanan för ett pass, trodde vi!
(Nosgrimman knäpptes sen såklart!)

Här är vi lyckliga och glada i skogen!
INNAN träsket!!

Vi tränade lite på vårat tricks igår innan ridturen.
Det gick sådär! Han plockar upp pisken utan problem, MEN vanten var tydligen klurig.
Han plockade upp den ett någon gång men sen slutade det gå bra och han började pilla med annat!
Ja Gullet är Gullet! Det går kanske bättre nästa gång!

Nu ikväll var jag ute och skövlade!
Eller skövla kanske är ett hårt ord, jag sågade ner några småträd som grabbarna fick att käka på ute i hagen.
Jag tycker egentligen lite synd om hästar!
Hur kul kan det vara att gå i en hage hela dagen?!
Nää lite småträd piggar alltid upp!

Det var något annat jag tänkte berättat... Men det har jag glömt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar