söndag 4 september 2011

Underbar häst!

Jag red en nordsvensk idag, en känslig, lyhörd och väldigt duktig kille!
Det gick superbra, alltid kul att känna man har hästen med sig.
Hästen ifråga är Gulliver!
Jodå! MIN Gulliver!

Han var så duktig idag!
Framåt i lagom dos, känslig för mina hjälper, väldigt lyhörd och duktig!!
Superkillen verkligen!!
Vi gick förbi gnäggiga hästar i hagar, vi gick förbi betet de var på i somras, vi mötte andra hästar ute på tur. Vi fixade alltsammans! Med bravur!
Visst svarar han ibland när hästar gnäggar men han fortsätter framåt.
På ett ställe blev det en liten liten konflikt, han ville gå ner på fältet (samma fält han gick ner på med rockarden efter sig!!) men med viss övertalning fortsatte vi upp på vägen och sedan gick resten av turen så jäkla bra!
Vi fortsätter med skritt, skritt och skritt, det är väl sådär skojigt men väldigt nödvändigt!

Både han och jag var väldigt nöjda med oss själva när vi kom hem!
Petter fick ta en bild!
Den blev ju lagom bra! Gullet blundar, jag sitter helskumt och min häck ser ju knäpp ut!
Men va fasen! Håll till godo vi bjuder på den!! Vi tyckte vi var snygga i alla fall!

Kanonbilden alla gånger!
Gullet vill inte stå stilla utan äta gräs.

Igår, lördag var det körtävling uppe på ridskolan!
Rexen och jag cyklade dit för att kolla läget. Super skoj när det är så nära!
De tävlades i dressyr och precision.
Precis som i "vanlig" dressyr så är det ett program alla ska göra, halter här, volter där, skritt och trav på bestämda platser och sträckor.

I precisionen var det en ganska lång bana med portar av koner, det låg tennisbollar uppe på konerna och portarna var numrerade. Så man skulle helt enkelt köra banan, igenom portarna i nummerordning och låta bli att välta ner bollarna. Lätt som en plätt!
Såg det ut som i alla fall!

Inspirerad till körning cyklade Rex och jag hem igen för att tömköra Gulliver en sväng, gick väldigt bra det med!
Nu är vi taggade! Eller jag är! Gullet vet inte vad som väntar!


Precisionen.

Dressyren.

Idag infann sig "Vi-känslan" mellan mig och Gulliver igen, riktigt skönt!

Tummar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar