måndag 12 september 2011

Tålamod!

Tålamodet kommer inte bara ifrån mig, utan även från Gulliver!
Jo faktiskt!
Han kunde varit så mycket värre, han HAR varit så mycket värre! Han kunde skitit totalt i vad jag vill och menar, han kan släpa mig hem från den förbaskade skogen om han känner för det!
Han är ändå av gott hjärta i allt hyss, och egentligen är det nog inte han som är den tjurskalliga utav oss!


Idag fick det bli tömkörning med Gulliver.
Det gick bra, tidvis.
Jag förstår inte varför han ska trassla varenda gång!
Det går så bra, ibland för bra och ja då måste man tydligen hitta på något hyss!!

Idag blev det att tjura och dumma sig för att han inte fick gå den vägen han ville, han körde också den beprövade metoden "jag fattar inte alls vad matte menar när hon ber mig att stå stilla."
Been there, done that!!
Varför tjaffsa Gullet? Vi går dit jag vill i alla fall, tillsvidare!
När han lär sig lyssna och göra som matte vill ja då kan vi diskutera saken.


Dagens bilder har hamnat lite i oordning!


Killarna prövar schabrak ute i hagen!?
Varför? För att vi (läs: jag)ville!
(det är ett björklöv Gullet har i luggen!)

Nya smeknamnet är "snabeldraken"!
Lång mule som grabbar tag i det mesta.

Tömkörning ute i skogen.
Gärna utan stig, det tycker Gulliver är toppen, matte och Rex tycker det är svettigt.
Jag ramlar omkull, hunden springer på fel sida träden, Gulliver tänker inte stanna och vänta på oss. Ja ni förstår. Det blir lite trassligt emellanåt!
Men det går!

Stor häst, liten tömkörningsgjord!

Duktig kille som står stilla och sköter sig när matte ber honom.
(Jodå ibland får vi allt ihop det!)

Vindskyddet är 99% klart!
Killarna är mycket nöjda, iaf Herrn som slipper bli blöt.
Matte var väl generös med halmen tyckte Gulliver så han raffsa ur lite.

Det är skillnad på häst och häst!
Gav som vanligt killarna hö ute i hagen häromdagen, det började regna, inte alls särskilt mycket.
Herrn lämnade sin STORA hög och ställde sig i vindskyddet, Gulliver åt därmed upp sin lilla hög, och började sedan kalasa på Herrns STORA!
Djup, tung suck!!

Jag knallade ut och släpade med mig Herrn mat in i vindskyddet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar