måndag 21 november 2011

Måndagsmotionen!

Dagen började med tömkörning utav Herrn och Rex fick följa med på släp.
Det gick jättebra! Men det brukar det ju göra med dom två killarna!

Sedan blev det G´s tur!
Fick med mig en pigg och glad Gulliver ut idag!
Lyhörd och relativt känslig för hjälperna.
Vi stötte på lite tjaffs om vägval, men inga stora saker precis! Så länge jag vinner blir det ju bra, kommer Gullet på att man kan vända och gå hem när man känner för det, ja då kommer vi inte långt!!

Den vägen vi red idag är det ingen utav hästarna som gillar! Dom tycker den är trist, de vill vända och gå hem igen! Bägge två dessutom! Jag vet verkligen inte vad det beror på! Jag tycker rundan är toppen!

Rundan gick bra över lag!
Ett litet hinder, i form av en skottkärra på vägen, MED löv i fick G att tveka lite men med lite lock och pock så knallade vi snart förbi den!

Måste få till en lektion med L-M snart!
Tror inte vi får till vänster galopp ordentligt, han tar höger galoppskänkel bra men inte vänster, då travar han bara snabbare eller sticker iväg ut åt sidan!
Sen har jag så förbaskat svårt att se/känna om det är rätt galopp med! Behöver någon som säger till när det är rätt/fel!
Kanske vi kan få till någon slags form på grabben med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar