lördag 12 november 2011

Träsktroll!!

Igår var vi ute en lång sväng tillsammans med Emma och hennes Jack!
Alltid trevligt med sällskap! Det händer dessvärre inte allt för ofta nuförtiden...

Idag var det kallt, dimmigt och trist väder så det fick bli en varm och mysig barbacka på Gullet!

Vi skruttade runt i skogen utan större krav på varken Gulliver eller mig, vi försökte undvika ett träsk men gjorde saken ännu värre! Det slutade med att jag fick hoppa av för att leda Gulliver, blev dyngesur om fötterna och fick jobba lite extra för att komma upp på honom igen!

Klev på en stubbe som ramlade ihop, blev hängande med ena foten på Gullets rygg, klängandes i hans man och den andra foten i en torr gammal stubbe.
Stackars häst vad han får utstå med!

Han ser så härlig ut när han står där, vänder sig lugnt om och tittar på mig när jag trasslar:
"Nu är hon igång igen! Lilla människan...."
Så suckar han tungt.

Jag kom upp till slut!!


Gullet och jag! Mest jag...
Fruktansvärt fotogenisk! NOT!

Mysigt!

Trögstyrd!

Även om Gulliver och jag oftast är överens numera så har vi som ni säkert vet vid detta laget en del meningsskiljaktigheter!
Idag var inte G alls så säker på att han skulle följa med mig ut.
Skulle Herrn verkligen vara kvar? Ensam? I hagen med hönätet?!
Nej du tack!
Han tänkte inte alls följa med! Han är GANSKA tung när vi inte är på väg åt samma håll!
Men han lät sig övertygas och vi kom ut på en härlig tur!


1 kommentar:

  1. fin blogg, :) kolla in min vettja :) lämna järna en kommentar också :)

    SvaraRadera