fredag 4 november 2011

Stor på jorden!

Ja när Gulliver sätter den sidan till blir han helt enorm!!!

Varje dag får Herrn en hink med lite goda grejer för hull och leder, dagar de vilar får även Gullet en hink min lite gott i, utdelningen av hinkar sker i hagen.

Idag var inte Herrn särskilt snabb utan Gullet kom till sin hink, åt upp och tyckte sedan att han kunde få Herrns hink. Han hade ju inte kommit än!!!

Jag och Gulliver delade inte riktigt den tanken, vilket innebar att jag fick börja vakta Herrns hink.
INTE populärt från Gullivers sida!

Först går han runt mig för att få tag i hinken, jag morrar och han lägger öronen bakåt, surar.
Snart kommer han igen, går på mig medan jag går iväg med hinken, jag stampar med foten, morrar på honom backar mot honom ja då kan Gulliver göra som han gjorde ikväll, gå på mig istället för bort från mig!

Han har öronen bakåt, hotar att naffsa till mig, när jag fortsätter att stampa och "hota att sparka", jag "sparkar" med mina armbågar för att han ska backa, ja då trycker han sig emot mig, eftersom han nu står i princip på mig så får han armbågarna i sidan. Han vänder sig och hotar att kicka.

Då har man retat upp matte ordentligt och hon nyper Gullet i röven! Har hon tillhygge med sig ja då används det kan jag säga! Att få denna stora rumpa som hotar att kicka i ansiktet är inte jättekul kan jag säga!!

Då, i den stunden är Gulliver HELT enorm!! VÄLDIGT stor helt enkelt!

Men även denna gång fick Gulliver ge sig, matte må vara liten men fan så envis! En riktig pissemyra!! Jag backar INTE! Dumdristigt, ja kanske men backar jag undan i det läget, ja då förlorar jag mer än min självkänsla!
Han backade undan och höll sig undan, han var på väg fram en gång för att kolla på Herrn täcke som låg på marken, en sur blick och ett stampande i backen så gick han iväg och ställde sig en bit bort.

"Vacker häst med hård skalle." Ja hovis analys är rätt. Han träffade sällan på nordsvenskar som var så "hårda" som Gulliver, de är oftast fogliga sägs det!!

Fast det mesta med Gulliver går ganska bra nuförtiden så kommer vi ihop oss emellanåt!
Men det är inga "hard feelings" utan nästa gång jag kommer ut i hagen så kör vi på som förut.

Matte har äntligen fått en "sadelkammare", bilder kommer!

1 kommentar: