söndag 23 september 2012

Älta? Hälta?

Hemma igen efter en helg i Göteborg, och jag kan snabbt konstatera att det är förbaskat skönt att bo på landet!!

Shaquille såg lite knepig ut när han tog sig framåt i hagen tyckte jag, mest troligt för att det är förbaskat vått i hagen och han hatar väta.
Men han ömmade också över vänster bakknä, vilket jag inte tycker han gjort på ett tag.
Sen har han varit svullen från och till på höger fram. Inte mycket men ändå.

Jag har inte kunnat se någon hälta.

Hade planerat att fråga veterinären när hon var här för att kolla tänderna, men det kom jag på precis när hon gett honom sprutan för att han skulle bli lite trött!!
Smart där Filippa.

Men hon kände på benet lite men hade såklart svårt att säga var det kom ifrån eftersom vi inte kunde böja honom eller så. Gammal skada, överansträngning, böjsena, gaffelband? Ja det kan vara massor med saker!!

Tog ut honom nu ikväll och gick lite, såg genast bättre ut när vi kom bort från kladdet i hagen och han knallade på med friska steg, tills en stor fin grästuva ropade hans namn!

Såg ok ut i traven, men det är svårt att se själv!!
Petter tyckte det såg bra ut men jag litar inte riktigt på honom när det kommer till hästar, sorry babe!

I morgon kommer min syster på förmiddagen och  vi ska ta en sväng med grabbarna, råder det tveksamheter efter det får jag tillkalla lilla veterinären för en koll.

Tanken ger mig ångest, helt klart.
Hur bra är oddsen?
En 18-årig häst med artros i bakknäna som visar hälta, diffusa svullnader, nej oddsen är inte super och klumpen i magen är äcklig.

Men jag håller tummarna och försöker att inte älta och fundera så mycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar