torsdag 13 september 2012

Små segrar!

Båda killarna har tagit det lugnt idag, inte vilat men dom har inte jobbat sig trött heller precis!
Men det är ju heller inget krav från min sida. 

De har fått varsin promenad och det kändes väldigt lagom idag. 
Herrn fick röra på benen och klättra i skogen och Gulliver fick mjuka upp eventuell träningvärk efter ridbanan igår. 

Först ut var Herrn och han skötte sig galant, förutom att man måste stanna och äta stup i kvarten! 
(Jag blir lätt galen eftersom Gulliver är likadan). 

Nu i kväll blev det Gullets tur, jag hade funderingar på ridning men kände att en promenad nog gjorde oss båda gott! 
Så blev det och bra gick det. 

Jag måste säga att det för det mesta går riktigt bra att promenera med Gulliver numera!
Förut var det alltid ett naffsande och bitande, jag var inte ifred 2 sekunder och hade alltid mer eller mindre blåmärken på armar och ben efter promenaden. 

Han var duktig hela tiden! Han ifrågasätter mitt vägval, men tjaffsar inte om det någon längre stund utan följer sen snällt med utan att terrorisera mig under tiden. 
Vi mötte hästar och det gick kanon, inga konstigheter alls. Nyfiken är han och vill gärna fram och hälsa på dom men han drar inte iväg med mig eller drar efter dom när de kommit förbi. 
Han följer lätt med över diken och pölar, ibland vägrar han men då har han faktiskt oftast skäl till det och hittar en bättre väg över vattenfyllda diken än jag gör. 

Det största problemet är att han äter ganska mycket på vägen, kan vara därför han inte bits.
Han har redan munnen full!
Gullet stannar ofta och kikar på saker och funderar, sen kan han ibland vara svår att motivera till att gå vidare, eller så är det bara så att matte har lite mera bråttom framåt än Gulliver. 
Oftast fortsätter han faktiskt framåt när han funderat färdigt. 

Men trots detta är känslan ändå bättre!
Han är mera med mig, än mot mig. 

Små segrar! 
Det kan verka lite. 
Gå på en promenad? Hur svårt kan det vara? 

Det var väldigt svårt, men nu går det väldigt mycket lättare! 
Små segrar!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar