onsdag 5 september 2012

Tydlig!!

Dagens ridning var inte bra!
Till en början i alla fall.
Gulliver var av någon anledning inte helt med på noterna idag, kanske för att jag frångick rutinen och borstade och sadlade vid ett träd inne i hagen och inte utanför som vi brukar.
Sådant kan ställa till det för Gulliver, kanske var det så? Eller var han helt enkelt inte på humör! 

Han var lite utav sitt gamla jag idag, lite naffsig, tjaffsig i munnen och trasslig i ridningen.
Gick emot skänklarna och det var mycket ledande tygeltag för att få honom någonstans, vilket jag ogillar skarpt!!
Kasst! Totalt kasst! 

Han har gått väldigt bra det sista så detta var verkligen ett bakslag. 
Den största anledningen var troligen byte utav bett.... 

Gulliver har alltid gillat raka bett, favoriten är det raka med fasta ringar, det låter han vara i munnen och är inte alls så tjaffsig som han kan vara när det inte passar honom, som idag. 
Hade han kunnat hade han spottat ut bettet, på mig så det träffade mig rätt över näsan!
OM han kunnat vill säga!!

Jag knäppte på det tredelade sötmalmsbettet, det har jag haft till honom förut i omgångar. 
Men idag talade Gulliver TYDLIGT om var han tyckte om det!

BLÄ!!! 

Efter en galopp på stubb slappnade han av lite och sedan förlängde vi rundan med mera galopp i gräsig vägkant! Han skötte sig jättebra och höll galoppen väldigt fint. 
Men jag kan konstatera att det tredelade bettet hängs upp på väggen igen.
Han gör likadant med tvådelat!
BLÄ!


Ogillas!


Gillas!
(bilderna är lånade från Hööks).


Herrn fick nöja sig med en promenad idag, och han verkade tycka det var toppen! 
På vägen knyckte vi ett par äpplen som vi delade under våran färd, vi var väl ute i 30 minuter och Shaquillen verkade nöjd med lite picnick! 

4 kommentarer:

  1. Hur skulle han fungera på ett rakt gummibett? Ligger väl mer still men ändå lite ledningsfunktion. Provat de? Har tyvärr dock ingen erfarenhet av sånna. Bara en tanke som ploppade upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller någon erfarenhet utav gummibett! Men oftast blir dom väldigt tjocka och otympliga i munnen tycker jag det ser ut som!
      Men vi får pröva oss fram! =)

      Radera
  2. Det där med bett är en djungel,Senor föredrar också rakt tränsbett,det viktigaste är nog att lyssna på sin häst och gå på magkänsla,alla är vi olika,vi syns på onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi Lotta!! Då kan säkerligen "tandläkaren" hjälpa oss med tips och råd!

      Radera