onsdag 12 september 2012

Hösttrötta?

Idag blev det ridbanan för mig och Gullet, vi började med lite NH. 
Vi körde på med dom övningar vi gjorde på lektionen sist och det gick riktigt bra!

Även om han ser ut att ha tankarna åt ett annat håll så verkar det som han lyssnar och hänger med i övningarna. 
Hänger med är nog ett starkt ord förresten! 

Problemet vi hade i övningarna var att Gulliver stod för stilla! 
Jo ni läste rätt, Gullet står FÖR stilla!

Han hänger inte riktigt med när vi byter riktning eller jag ber honom komma, då ställer han sig istället och tittar på mig, och där står han. 

Men han tuggade och gäspade väldigt mycket under hela passet, det är ju kanon! 



Kom fint i hagen idag! 
Väldigt vänlig och med huvudet lite sänkt. 

Nedan följer ett par exempel på hur stilla han stod idag!! 




Det är så jag funderar på om något är vajsing!
Han känns lite väl loj och lugn för att vara honom måste jag säga.

Vid ridningen så stannar han mycket och är svår att få igång, jag inbillar mig att han behöver "göra ifrån sig", men han ställer sig, ser lite fundersam ut och sedan händer inte mycket mera.
Han gör ofta "ifrån sig" efter passet, och passar på att kissa och göra nr 2 i dikeskanten, så även idag.

Nästa onsdag kommer veterinären för att kolla grabbarnas tänder inför vintern, då ska hon få kolla igenom honom lite ordentligt.

Kanske är han hösttrött han med.

Ridningen var sådär, jag fick igång honom lite och han lyssnade stundtals väldigt bra.
Mycket utav problemen sitter hos mig, helt klart!

Överlag är jag väldigt nöjd med Gulliver idag, lite loj men han lyssnade ändå bra och skötte sig fint hela tiden och var väldigt mysig att ha med att göra idag!

3 kommentarer:

  1. tävling på bloggen!!! tävla om ett eget designat iphone skal!
    http://www.malinsjolander.com/2012/09/tavling.html

    SvaraRadera
  2. Vore kul att se film på era övningar! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Det kan vi ju försöka med någon gång!!
      Det är ju allt annat än avancerade saker!

      Radera