fredag 14 september 2012

Komma skall!!

Det blev sadel på idag! Båda grabbarna fick bära på mig en sväng och det klarade dom ut galant!

Shaquille var pigg och positiv och jobbade på riktigt bra.
Han är en riktigt fröjd när han går som en klocka den farbrorn!

Jag hade egentligen tänkt att Gulliver skulle vila idag, men sen kom han så fint i hagen och ville ha all uppmärksamhet som fanns så då fick han offra sig på en sväng han också!

Han var jätteduktig idag!!
Jag har fått börja "trimma" lite när det gäller skänklarna, eftersom han gärna struntar i dom.
Det ser inte kul ut när man rider med en piska i vardera handen!

Jag red så då vi var på banan häromdagen också.
Det enda jag behöver göra är att förstärka skänkeln genom en dutt, det är sällan jag behövt göra mera än så!

I slutet utav dagens tur räckte det med en lätt vikthjälp så flyttade han jättefint!!
Han tog galoppen väldigt fint med, (men han blandar ibland ihop hjälperna lite.)
Ett par gånger idag visade han små stunder utav "vad som komma skall"!

Fin bjudning och mjuk kontakt med bettet utan att alls ligga på, tror bestämt det var lite form där ett par korta stunder!!

Han var toppen att rida idag! Verkligen en kanon kille!

I morgon blir det vila och på söndag är det träning!!



3 kommentarer:

  1. Vill bara tipsa om bloggtävlingen där du kan vinna entrébiljetter till en valfri dag på Hästmässan i Borås som äger rum helgen 12-14 Oktober.

    Stockholmsjenna lottar ut 10 st biljetter! Klicka dig in här för att vara med i tävlingen: http://stockholmsjenna.se/?p=10033

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hoppas du har någon som fotar på söndag. ;)

    SvaraRadera