tisdag 11 september 2012

Vad hände?

Kan någon tala om för mig, ungefär när jag började rida som en jubel idiot?

Jag får ingen ordning på någonting, absolut ingenting!

Idag stannade Gullet 2039421 gånger för att titta på, ja inte vet jag! Omgivningarna! 

Vi mötte en tröska i storlek med en mindre stat i USA,  och där på ett par traktorer. 
Killen i tröskan förvarande som tur var om de två traktorerna! 
(Gulliver gillar inte stora maskiner så vi får ställa oss i skogen eller i alla fall komma undan från vägen.)


Samma tröska som vi mötte! Den är HELT enorm!! 

Hästar gnäggade och vi var tydligen tvungna att lyssna på dem väldigt noga, som tur var behövde vi inte svara dem! 


Jag vet inte vad det var med oss idag, Gulliver var fokuserad på allt annat än mig, han lyssnade inte på hjälper, han gick som Ferdinand och funderade över livet i sin helhet och jag var mest där och åkte med.
Jag hade ingen balans, inga fina hjälper eller känsla. 
Stundtals fick vi till det lite halv snyggt sådär men överlag var det ingen riktigt toppen känsla sådär!
Troligen känner han av att jag är trött, trött i kropp och knopp!

MEN det går kanske bättre i morgon, då ska vi till banan för ridning och NH övningar, snart är det dags för lektion igen!! 

Jag vill verkligen inte vara gnällig och trist!!
Utan det är bara ett konstaterande på att idag fick vi inte till det! 



5 kommentarer:

  1. Vilket monster, verkligen ingen liten sak. =) Förresten, vad har du för padd till din Freemax?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en padd från Hööks, köpte den på prov och den verkar fungera bra!

      http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400005&deptid=104&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

      Radera
  2. Jag tycker de låter som en helt ok dag iaf, för att vara en trasslig dag alltså. Du har en unghäst... tänk dig själv i tonåren. Kunde någon säga till dig vad du skulle göra jämt. En del dagar var skolan pest och läshuvudet inte alls med. tjuvrökning, hemliga fester, skolkning, och alla dehär killarna för den delen. Vissa skeden i livet är bättre och vissa sämre än andra. Så med tanke på allt så har du ju en helt sagolikt underbar häst <3

    SvaraRadera