söndag 2 september 2012

Typiskt!!

Då var helgen förbi!
Det har varit en helg full med kräftskiva, lastträning, ridning och massa annat. 
Inte konstigt att helgen försvann snabbt!! 

Lastträningen gick jättebra, tills igår eftermiddag. 
Gulliver gick mer än gärna in i transporten, han tyckte det var ok med bommen, det gick bra att stänga om honom och han stod inne i transporten en liten stund. 

Han var lite fundersam över situationen när jag öppnade släpet igen, men var lugn inne i vagnen. 
Jag öppnade upp baklemmen och skulle precis ta bort bommen i bak när Gullet börjar backa, såklart backade han in i bommen, vilket han ju gjort flera gånger.
Men denna gången blev han uppjagad och allt fick gå förbaskat snabbt så han inte kröp under bommen, vilket han var väldigt nära att göra!! 

Som tur var stod pisken utanför transporten så jag fick daska till honom så han slutade backa och ställde sig upp igen. Sen kunde jag ta bort bommen och ut kom Gulliver.

Så bra som träningen gått hela helgen!!! Så händer detta!
Typiskt!! 
Hade han bara väntat 3 sekunder så hade ingenting hänt, nu blev han såklart osäker/rädd och vi fick backa tillbaka många steg. Idag körde vi ett sista pass innan transporten skulle hem igen och Gullet knallade på transporten så jag knappt han med, där framme stod min syster med äpplen så han hade bråttom in idag!! 

Han skötte sig jättebra och allt var lugnt och fint hela tiden.
Vi nöjde oss med att skramla med bommen idag! 


Gulliver lärde sig snabbt att man INTE ska dra
i det smala snöret som sköter luckan i bak!
Då kommer nämligen luckan och slår en i skallen.


Ett mycket mera lättlastat litet djur! 

Som avslutning på dagen så fick grabbarna nya sängkläder. 
Vilket dom tyckte var toppen! 
Tror inte Shaquille har lämnat vindskyddet sedan matte var där och fluffade till madrassen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar