onsdag 26 september 2012

Snyggon!

Herrn var först ut idag, han blev tömkörd i skogen och fick släpa på mig och Rexen som bonus!
Allt gick kalas och han kändes pigg och på alerten hela tiden!

När det var dags för Gulle, ja då började det bli mörkt, och det regnade. 
Helt ärligt så funderade jag på att strunta i alltsammans och gå in i värmen.... 

MEN icke.
Istället fick vi en väldigt mysig och trevlig tur tillsammans i regnet!
Han skötte sig jättefint och var helt med på noterna under hela färden. 

Tur för honom!! 
För igår var han en buse!! 

Jag höll på ute i hagen och han kom och bet mig i armen!
Det var väldigt nära att han fick hammaren jag höll i rätt i pannan, förbaskade häst...

(Han fick sina fiskar varma!)

För att överleva turen hade jag på mig vinterstövlarna, ulltröjan, och regnjackan. Gullet fick stå för reflexerna. 

När vi började trava fick han syn på min regnjacka som fladdrade runt benen på mig, och medan han travade vände han sig om för att kolla in jackan på båda sidor.
Fortsatte trava på fint hela tiden men var något fundersam över fladdret som helt klart var värt att undersöka, i farten! 

Jag kan inte annat än fnittra åt oss när vi far runt på vägarna! 


Snyggon är vi, dessutom!!! 

2 kommentarer: