tisdag 25 oktober 2011

Nya blåmärken!

Blåmärken, nya blåmärken....
Tog en cykeltur med Gulliver idag, det var så längesedan vi gjorde det så idag var en bra dag, tyckte jag.
Gullet tyckte inte det alls. Han följde snällt med, först. Tills det var dags att börja springa på lite.
Tänkte han inte alls göra!! Antingen stannade han helt eller så rörde han sig sakta sakta framåt, gärna i diket, eller på andra sidan vägen, eller gick han på mig och cykeln.

Näpp han tänkte inte göra mig till viljes! Jag hoppade av cykeln och gick för att sedan börja jogga, då sprang han mycket motvilligt ett par steg sen var det stopp.
Här börjar jag ledsna, lite lätt sådär. Hästen förstår plötsligt inte vad smackningarna betyder!

Vi har ju cyklat förut! Vad är problemet!?!?
Bryter av en kvist för att ha en liten "motivationspinne" men icke, duttar på honom lite och ger kommandot för trav inget händer. Låter honom stå en stund för att se om det är så att han behöver göra sina behov. Då brukar han bli tjaffsig. Inget händer.
Jag blir sur och kastar iväg motivationspinnen!
Under tiden har han naffast i min jacka, på cykeln, i grimskaftet, bitit i mig och varit allmänt trasslig.

Till slut kommer han igång och vi kan trava på riktigt bra bitvis, men emellanåt hugger han i min jacka och i cykeln. Tjurar och vill inte vara med, men inte hela tiden, tidvis springer han på med en jäkla vilja och öronen pekar framåt!

Snart hade vi cyklat våran runda och jag hoppar av cykeln för att leda honom sista biten.
Ja vad gör han då?
Biter mig i det ena lillfingret! Ett lillfinger har inte så mycket att sätta emot! Jävlar vad ont det gjorde! Han släpper ju inte heller!!
Jag blev förbannad, riktigt förbannad!
Nu får det väl för fan räcka?!
Kan han fatta någon jävla gång!? SLUTA BITA MIG!!!

Likadant i söndags på tävlingen, han håller på precis hela tiden!
Naffsar, puttar, trampar på folk!
Han kan inte, han tänker inte stå stilla, rakt upp och ner stilla.

Vad gör jag!? Detta med att det blir bättre när vi känner varandra, när det gått längre tid.
My ass!
Det blir inte bättre, någonstans!!

Jag får helt enkelt hålla honom på två meters avstånd, borsta av honom med en kvast på långt skaft och ha hjälm "at all times"!

3 kommentarer:

  1. Sorry Filippa...
    Men jag kan inte låta bli att småfnissa när jag läser om allt som gullet hittar på, han är som min Leo fast 7resor värre;D

    SvaraRadera
  2. Ibland kan jag inget annat än fnittra åt honom jag heller! MEN ibland är han bara för mycket!!! =)

    SvaraRadera
  3. Det är tur att dom är så jäkla charmiga för annars vet jag inte:-)

    SvaraRadera