lördag 15 oktober 2011

Nerver!

Jag måste erkänna att jag är lite nervös inför "tävlingen" på söndag (23/10)!
Man kan inte kalla det tävling... jag vet! Men jag är nervös i alla fall!
Håll tummarna!!

Idag blev det i alla fall tömköring för Gulliver och mig!
Då får matte motion!!

Kanske att vi orkar oss ner till ridbanan i morgon om nu ingen annan är där.
Vi planerar också att rida en lektion till för L-M innan söndag!

Härom kvällen var jag och Gulliver ute och red.
Jag kunde inte känna annat än stolthet faktiskt!
Han lyssnade, han gjorde vad jag bad honom, vi skrittade, travade och galopperade. Allt flöt på super. Jag kände mig trygg han verkade trivas och känna sig bekväm i det vi gjorde!
Sådan ridning ägnade vi oss inte åt i början, det har vi lärt oss tillsammans!

Hålla traven, hitta galoppen, göra bra halter, flytta åt sidorna. Så små hjälper som möjligt!
Allt blir inte perfekt och snyggt men vi gör det, tillsammans!
Gulliver och jag!

Jag kan för en gångs skull säga att jag är stolt, riktigt stolt över något jag gjort!
Vi gjort!


1 kommentar:

  1. Nu såg jag allt att det stod något om tävling :) När var och hur? Kan man komma och kika?

    SvaraRadera