tisdag 18 oktober 2011

Uppladdning!

Ja nu har våran uppladdning inför söndag börjat!!
Eller ja, den skulle börjat idag men det har regnat sedan jag kom hem från jobbet.
Jag hade planerat ett pass på ridbanan och studsa över ett par små hinder som avslut, men icke!

På torsdag ska vi knalla upp till ridhuset, har precis måttat upp den rundan, det är ungefär 5 km så då är vi uppvärmda och klara! Gullet är rastad så kanske han inte orkar trassla allt för mycket i ridhuset! Vi får sällskap utav en annan liten pålle som också ska träna "ridhusvana". Ska bli mycket intressant detta och jag har därmed tvingat min syster att komma dit för att dokumentera det hela!
Det är första gången han kommer vara i ett ridhus, vad jag vet i alla fall!



Fin liten bild jag tog på Gulliver häromdagen,
den är väldigt Gulliver på något vis!

Det verkar som vi kommer att ha en liten publik på söndag!
Jag kanske måste förklara vad det är vi ska göra! Så inte folket tror att vi ska hoppa en riktig tävling på 1.50 och vinna massor med medaljer!

Man kan inte klassa det tävling!!
Det är en så kallad mini-clear round vi ska på.
Där börjar man på bomklass och sedan är det klasser upp till 70 cm.
Jag och Gullet ska pröva på bomklassen och 30 cm.
Alltså pytte pytte hinder!! Han behöver inte ens hoppa, han kan kliva över! (Om han tänker göra något alls!)
För att verkligen vara tydlig så innebär bomklassen att hinderbommarna ligger på marken!!

Det kommer vara jag, Gullet och ponnys i bomklassen!!
Ingen tävling!

Detta eviga tjat om att det inte är en tävling är något jag försöker intala mig!!!
För er stackare som red tillsammans med mig på ridskolan vet hur tävlingsinriktad jag blir på häst!!

Senario:
Filippa kommer infarandes med Gulliver i ridhuset, gruset och ponnysarna stänker mot sargen!!
Småflickorna gråter när de fastnar i fartvinden från den stora bruna klump som helt ostyrigt far omkring över bommar och funktionärer!
Publiken är förfärade! HUR ska detta sluta!?!?!

Ja vem fan vet!
Antingen går det super eller så går det inte alls.
Detta återstår att se!

Transport fixad!!!!

1 kommentar:

  1. Detta fixar ni! Jag håller tummarna för att gullet gör som du säger o inte springer över ponnysarna hihi!

    SvaraRadera