söndag 23 oktober 2011

Dagen då det hände!

Jag har kallat inlägget "dagen då det hände" av flera anledningar!
Det var dagen för våran första "tävling", både min och Gullets!
Jag har aldrig hoppat en bana förut och inte han heller.
Sen var det första gången jag ramlade av Gulliver!

Kanske att det inte är något att vara stolt över men ska man ramla av, ja då ska man göra det ordentligt! På tävling, inför publik och på film!


Idag har vi plockat våran första rosett!!

Rosetten plockades i bomklassen, ja det är väl egentligen ganska svårt att inte få rosett där!
Men va fasen det gick riktigt bra! Gulliver var pigg och helt med på noterna hela vägen runt!
Tvekade lite inför första hindret för där for det omkring ett litet gäng med sparvar!


Ja bomklassen gick galant!
Sen var det ganska lång väntan till 30 centimeters klassen.

När det väl var dags kände jag på Gulliver att han hunnit ledsna lite, han var inte riktigt samma pigga häst som i början.
Men glad i hågen trallade vi in på 30 cm!
Ja filmen får berätta resten....


Det är så underbart när man hör hur jag vrålar till när jag inser att "Fan jag ramlar av!!"

Som ni nu sett och hört så blev det ingen mera rosett idag!
Det blev däremot en mörbultad matte.
Jag ångrar nu efteråt att vi inte tog 20 cm istället för 30.
Då hade hela grejen gått snabbare och han hade kanske inte hunnit ledsna på samma vis!

Nu, såhär många timmar senare har det lagt sig lite, men herre min skapare vad sur jag var!!!
Kunde jag inte hållt mig kvar?!?!?!?
Hade jag gjort det hade vi nog kunnat fixa banan lätt!
Vi hade tagit oss igenom i alla fall!

Men men, inget att göra åt det nu!
Jag är glad att det gick så bra som det gick ändå!
Gullet kändes trygg och stadig hela tiden, ja förutom i själva avramlingen då!
Men han var aldrig stressad eller svår.
Han sprang inte över mig när jag for av utan stannade och tittade snopet på när jag kravlade mig upp och jag kunde lungt klappa om honom utan "hard feelings"!

Har fått så mycket beröm för honom idag också! Många som kom fram och frågade och pratade.
Många som sa att han var fin och såg väldigt trevlig ut, vacker fick vi höra till och med!
Så överlag känns det bra! Vi får se vad axel och rygg säger i morgon!

Det var våran debut!
Gilla eller ogilla detta?
Ja det får nog bli "gilla"! Trots blåmärken!

2 kommentarer:

  1. Grattis till rosetten,han tände till rejält i nästa klass,jättehärlig,blev faktiskt sugen själv,säg till när det blir fler sådana tävlingar så kanske jag kan ta ledigt,hälsningar Lotta och Senor.

    SvaraRadera