onsdag 5 oktober 2011

Dagens och planering!

Idag är det vila från motionen för Gullet.
Vi körde lite tickträning istället, men jag får nog skaffa en större handske han ska plocka upp. Min gamla ridhandske är för liten! Han är nära på att svälja den!!

Men nu plockar han upp både den och spöet utan större problem.
Snart får han lära sig att skilja på handsken och spöet.
Sen tränade vi "buga", han gör det väldigt fint när jag sätter mig på knä bredvid honom, när jag stog upp vid sidan och sa "buga" skrapade han lite med ena foten! Jaja han tänker ¨åtminstone!

Sist prövade jag på trickset att han ska kasta upp mig på hans rygg.
Inte helt lätt!
Det innebär att Gulliver ska sänka huvudet, jag hänger mig över halsen, han höjer huvudet och jag åker liksom med upp. Förstår ni?
Ja det var inte helt lätt i alla fall!
Han är inte helt med på att sänka huvudet hur som helst, sen när han sänkt det ja då fanns det gräs där!!
Jag har sett dom som gör det och de lägger sig väldigt långt fram på halsen, nästan framme vid öronen. Men jag använde pallen så jag hamnade längre bak. Vi lyckades i alla fall en gång!
När jag var uppe var Gulliver självklart tvungen att välta pallen, sen stod han där med pallen runt ena benet och med mig på ryggen!
Den hästen alltså!
Detta med uppkastandet får finslipas! =)
Har även sett ett annat sätt för hästen att hjälpa ryttaren upp, som egentligen passar oss bättre men det kan nog kräva mera träning! Detta får kluras på!

Jag försöker nu planera för hösten tillsammans med Gulliver!
Har sett att ridskolan ska ha mini clear round den 23 oktober, det vore ju väldigt kul att pröva! Kanske få en liten rosett!
Men då får vi sätta fart! Rida mera på banan, hoppa lite hinder, rida lektion för L-M så vi inte gör bort oss helt totalt!!!
Sen försöker en kompis få ihop ett gäng som är intresserade av att rida naturlig dressyr, det vore hemskt skoj att pröva men det känns som vi kanske inte riktigt... Ja jag vet inte.
Den naturliga dressyren bygger på NH och det har vi inte hållt på med alls Gulliver och jag!

Ja vi får väl se vad hösten bjuder på! Men det vore ju väldigt skoj att lyckas hoppa ett par små hinder på en clear round!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar