söndag 9 oktober 2011

Lektion nr 2!

Idag var det ridning för L-M som stod på schemat för mig och Gulliver!
Jag kan erkänna att jag var något nervös inför detta med tanke på vårat lilla bråk häromdagen.
Tänkte han samarbeta idag?

Jo då!! Det tänkte han!
Underbara Gullet vet vart han ska lägga krutet!
Han var så duktig och jobbade på bra hela tiden!

Vi började med uppvärmning, mycket i trav, matte fick släppa stigbyglarna, hålla sig kvar så gott hon kunde och försöka styra och planera sina vägar under tiden!
Herregud säger jag!
Mina ben var helt slut! Min mage var helt slut! JAG var helt slut och genomsvettig redan där!
(Behöver jag tala om att jag självklart tagit på mig tjockjackan?! Det var inte många plusgrader när vi gick hemifrån!)
Sedan blev det lite hopp!
Travade över bommar och sedan lite mera "hopp"!
Vi började med bommarna kanske på 20-30 cm ett par hinder var riktigt höga!
Tyckte jag i alla fall!
50 cm kanske?

Det gick ganska bra med hoppningen! Om bara jag kan visa Gullet vägen ordentligt och vara säker på vad det är jag ska göra kan detta nog gå vägen!!
Visst rev vi och man kan bara konstatera att Gullet inte är rädd om sina ben!

Vi till och med galopperade över några hinder!
Det var nog inte riktigt med på L-M´s planering men Gulliver var så fruktansvärt samarbetsvillig idag så det fick bli lite galopp med!

Här kunde vi konstatera att höger galopp sitter fint men inte vänster!
Det var inte lätt att få till den!

"Nej det är fel, fatta galoppen igen! Nej det är fel, fatta igen, nej det är fel fatta igen!"
Vet inte hur många gånger vi försökte!
Men ett par gånger fick vi till den och då kunde Gulliver hålla den i två varv! Vi skulle försöka hålla den i tre! Typiskt!

Träna träna träna!

Idag hade jag en otroligt samarbetsvillig och arbetsam häst med mig på ridbanan!
Både L-M och jag var förvånade!

Nästa gång får jag nog ha lite fotograf med mig!


Grabbarna har nya grymma grimmor!

Riktigt svettig häst efter lektionen!
Han fick ta täcke på en stund så han kunde torka utan att behöva frysa!

Såhär såg det ut häromdagen, ja då vi hade våran lilla kontrovers!

1 kommentar:

  1. Härligt!!! Det känns väl skönt efter senaste turen!!

    SvaraRadera