onsdag 18 april 2012

Åker hem.

Hamilton får åka hem igen.

Det är så tråkigt men tyvärr fungerar det inte med mina killar och Hamilton.
Jag hade trott att det var Gulliver som skulle "orsaka" att det inte fungerade, MEN det är den lille Hamilton som faktiskt är orsaken till uppbrottet!

Det gick så himla bra att släppa ihop dom, Gullet och Hamilton lekte och Herrn sa ifrån när de kom för nära honom!
Snart kom plutten på att det fanns tjejer på andra sidan staketet och började snart ropa på dom, VÄLDIGT mycket! Själva ropandet har nu lugnat sig men han är väldigt svår att handskas med och han vill bara tillbaka till tjejerna. Så fort han är ute ur hagen början han ropa igen, drar iväg och är allmänt bråkig.
Sådant kan man väl jobba bort.

Men igår såg jag att han blivit otroligt kaxig mot Gulliver och Shaquille. Han riktigt går fram och muckar med dom! Bufflar och skrapar med sina små fötter så fort det bara går!!

Hade då dom stora killarna varit i samma storlek när de tar ner Hamilton på jorden hade det varit en sak. Men nu är dom väldigt mycket större!!!
Det känns inte ok!

Jag vill inte att någon utav dom skadar sig!

Här måste jag vara människa nog att inse att han får åka hem igen och fortsätta leta ny matte och kompisar!
Hemma hos mig är risken för stor att han skadas.

Tanken med Hamilton var att han skulle vara en lekkamrat till Gulliver och hålla lite liv i hagen. Den funktionen har han ju visserligen fyllt!
Dom lekte fint i början, tills Hamilton blev störst i världen!!

Samtidigt hade jag plan på körning och andra roliga upptåg tillsammans med mig och de andra grabbarna.
Jag har inte heller tid eller energi att lägga ner lika mycket jobb på en kille till som jag lagt ner på att få ordning på Gulliver. Så är det!

Visst kan jag ha honom i en egen hage men att ha en häst stå ensam är inte riktigt min grej heller.

Så i dagarna åker Hamilton hem till sig igen!
Tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar