söndag 29 april 2012

Helgen!

Snart är helgen slut för min del, många är lediga även i morgon eftersom det är klämdag till 1 maj. 
Men jag jobbar, båda dagarna. 

I lördags red jag och en granne iväg med våra pensionärer till den alpina anläggningen för lite träning. 
Det gick riktigt bra. 
När Herrn kom på att man fick galoppera uppför backen blev han laddad som tusan och sen blev det "hej och hå ridning" av alltsammans!! 
Men kul var det! 

Gullet hann jag inte med innan vi for iväg till ett par kompisar på kvällen. 



Jag och Herrn uppför backen! 

Idag på eftermiddagen lurade jag med mig samma granne igen...
Nu red hon Gullet och jag Herrn! (Hennes hästtant behövde vila).
Väldigt intressant att se Gulliver under en annan ryttare måste jag säga.
Han har lite (läs ganska många) olater och han fixar och donar men han skötte sig bra. 

Herrn fick dessutom agera "ponnyridning" till en annan grannes lilla flicka, hon var sååå nöjd med att hon fick rida "själv" (jag gick bredvid och höll i tygeln) hela vägen från mitt hem till henne. Svängen tog MAX 10 minuter men hon var helnöjd hela vägen!! Shaquillen vågade knappt andas på hela tiden, kul att se att han blev sååå försiktig när det kom upp en liten på ryggen.
Sötaste farbrorn!

Helgerna går som vanligt alldeles för fort men det har varit en väldigt trevlig helg!
Tack snälla granne som ställt upp på oss i helgen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar