torsdag 26 april 2012

Igår!

Igår gick det väl sådär bra för mig och grabbarna!
Först tog jag med Herrn till byns alpina anläggning för lite tömkörning och backträning.
Här är det redan MASSOR med bitande äckliga djur, bland annat myggor = stressmoment.

Vi tömkörde till backen och sedan försökte vi oss på en volt på plan mark, gick väl sådär.
Sen fortsatte vi upp en bit i backen så vi fick både upp- och nedför.
Herrn blir väldigt stressad när han inte riktigt förstår och orkar = stressmoment.
Volter har han svårt för, framför allt med mig på marken när jag inte kan stötta upp honom på samma vis som i ridningen.

Min plan var trava uppför, skritta nedför. Sakta och försiktigt!!
Det blev mera galopp, skritt och skutt!! 

Jag fick snart inse att vi inte kom mycket längre så Herrn fick tid på sig att lugna ner sig lite och sedan knallade vi sakta men säkert hem igen.
Svettiga var vi båda, mest jag som vanligt!!! 



Försöka duger!!
Jag hittade honom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar