onsdag 4 april 2012

Stolt!

Idag när vi var ute på tur så bytte jag och min syster häst.
Hon fick ta Gullet en stund och jag Herrn. (Ville känna hur Herrn rörde sig).

Jag kan inte bli annat än stolt över Gulliver!
Han sköter sig kanon när hon hoppar upp och hittar inte på hyss utan håller sig i skinnet och lyssnar riktigt bra.
Verkar som han till viss del följer mig, springer jag iväg kommer han gärna efter men säger hon annat så verkar han ändå lyssna på vad hon vill.

Nu har vi inte gjort några avancerade saker men ändå!
Jag är stolt över Gulliver!


Sen var det en otroligt skum känsla att rida båda grabbarna under samma "pass"!
Att gå från Gulliver till Herrn sådär med det samma.

De är såååå otroligt olika!

Herrn blev otroligt tunn och liten! Lite stötig och han känns mycket mera "gänglig" i sin gång.
Gulliver där i mot blev stor som en lastpråm, men mjuk, böljande och balanserad.
Det tänker jag aldrig på när man liksom rider dom en och en, vilken skillnad det är på dem två.
Herrn försöker hela tiden vara till lags och är väldigt känslig, medan Gullet mera går och funderar och "luktar på blommorna".

Hur olika de än är, älskar jag dem lika mycket!!



Gullet har ledsnat och Herrn har sabbat sin lindning. (Kliat sig).
Men det är vi tre på samma bild! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar