lördag 21 april 2012

PRE ponnyn!

Det är jobbhelg!
Men lite hästar hinns det allt med i alla fall. 

Ikväll blev det en tur med Gullet!
Herrn fick vila denna dag efter cykeltur igår. 

Vi tog det ganska lungt idag med mycket skritt och trav.
Försökte oss på galopp men det verkar inte bättre än att Gulliver har glömde hur man gjorde idag!!
Han är som en stor ponny ibland.

Jag kunde inte annat än att fnittra åt hans "hyss"! Ena örat vinklades bakåt men han travade glatt på, möjligen något snabbare. Men ingen galopp. Näpp!!
Men vi fick till fin skritt, där jag hade bra koll på mig själv och Gulliver, samtidigt.
Samlat och fint, snart får vi till det!!
Kändes bra även i traven, bara jag fokuserar på mig själv och vart vi ska så sköter sig Gulliver automatiskt.

Ibland får Gullet till det ordentligt, då ramlar nästan matte av!
Tappar balansen gör hon och sen blir hon jättelycklig!
Då känns det som att jag sitter på en ståtlig PRE hingst (aldrig för jag suttit på någon men ändå!).


Så här såg min ståtliga PRE ponny Gullet ut idag! 


"PRE ponny Gullet"!

Han var duktig idag och skötte sig kanon, förutom den lilla minnesförlusten dock. Men det var inget vi hetsade upp oss över! Denna dag.


Tillbaka i hagen. 

Får se vad vi hinner och orkar med i morgon innan jobbet! 

2 kommentarer: