onsdag 4 april 2012

Hälta....

Herrn visade hälta idag när vi var ute.
Min syster och jag tog pållarna ut i skogen, efter en stund travar vi en bit och Herrn ser knepig ut.
Ibland tar det ett par steg innan han kommer igång i traven, men idag stämde det inte riktigt.

Vi tog det lugnt igen.
Snart bytte vi häst så jag kunde känna på honom.
Något står inte rätt till. Han var stötig, obalanserad och kändes inte som vanligt.
Svårt att se eller känna direkt hälta. Kollar fötter, känner på ben, upp i bogen.
Inga reaktioner, hittar ingenting, det är svårt att se något direkt.
Hela hästen känns luddig.

Vi tar den kortaste vägen hem igen.
När vi kommer hem igen plockar vi av killarna utrustningen och sen får min syster springa lite på grusvägen utanför huset. Shaquillen är halt. Ser ut att komma från höger fram.

Avlastning från taskiga knän bak? Vrickat till sig i hagen?
Hovböld? Jag har ingen aning men jag tyckte inte jag såg något konstigt igår när vi var ute.

Jag hoppas det ger sig lika snabbt som det kom!
Matte kan inte förlora sin Shacke!!!

När vi kom tillbaka ställde han sig med Gullet och käkade.
När Herrn sen skulle därifrån såg det förbaskat stelt ut och han knallade iväg med en lätt linkning.

Jag håller verkligen tummarna för att han bara sträckt sig när han galopperat runt i hagen!
Kanske sitter det uppe i bogen?

Det är ju typiskt med att sådant upptäcks på sena eftermiddagen när det är svårt att få tag på veterinär!
Sen är det påskhelg! TOPPEN!!!!! Då blev det ännu lättare att få tag på folk....

Får bli häxjakt på veterinär i morgon!!!!
Hoppas det gett med sig lite till i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar