torsdag 19 april 2012

Övningen!

Så här såg övningen ut för dagen! 
Efter uppvärmning gjorde vi följande:

Vi började med att rida över båda grupperna med bommar i trav och i båda varven.
Sedan lade jag in en halt i mitten utav grupperna.
Här behöver vi båda bli kvickare!

Jag bromsar upp för sent och Gullet har hunnit över halva kavaletti nr 2 innan jag får stopp!
Gullet trallar på och ställer sig frågande om VARFÖR han ska stanna mitt i alltihopa. 
Men snart fick vi koll på läget!



När vi fått sväng på detta så fortsatte vi med att göra volter över grupperna av bommar. 
Så bra vägar vi bara kunde, alltså lite halv skevt sådär. Ovala volter, snett in mot cavalettin osv osv, men vi höll ångan uppe i båda varven och jag tyckte nog vi lyckades riktigt bra!

Något svettiga, pustandes och frustandes fortsatte vi in i sista delen utav denna lilla övning!


Här kommer sista delen, nu snackar vi avancerade saker här!!!
Mycket volter, halvhalter och bommar blir det!
I alla fall om man är lite halvsega som Gullet och jag. 

Vi började som innan.
Över de tre första bommarna, sen en volt ner till höger och över samma bommar igen, halvhalt, volt upp till vänster, över bommarna igen och sedan vidare till nästa flock med bommar och samma visa där! 


En väldigt rolig övning var det och den går variera hur mycket som helst.
Roligt hade vi när vi äntligen kom igång.
Gullet var lite seg i starten denna dag, han hade glömt hur man travade först men snart kom han igång och sen flöt det på bra!
Vi prövade även på galopperna.

MEN både Gulliver och jag behöver bli kvickare och mera "med"! 

Sist men inte minst hoppade vi ett litet hinder!
OCH vi överlevde! Men jag är rätt skakis efteråt! 

Här är länk till övningen!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar