torsdag 1 mars 2012

En sådan där dag....

då man undrar vad fan man håller på med egentligen!!!

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva längre. Ni har ju hört det förut.
Det finns inte så mycket mer att säga.

Jag kommer ingenstans, detta leder ingenvart och jag ser ingen förändring.
Han är lika jäklig nu som då, som jag ser det.

För dem som blir uppgivna när hästen har en dålig dag, bland alla bra, säger jag bara grattis!!
Jag är förbaskat glad när Gulliver har en bra dag, bland alla dåliga.
Behöver jag säga att idag var en dålig dag?

Det är mycket funderingar, funderingar kring fortsättningen.
Finns det någon?

Självklart har tanken dykt upp, sälj tillbaka honom. Hon kan ju tänka sig att ta tillbaka honom.
Han betedde sig bättre där.
Något är vajsing här. GE UPP!!!!

Samtidigt så vill jag inte ge upp, det känns som jag inte KAN ge upp!!

Som en tjej sa på ett socialt media:
"Det ska vara kul att ha häst! Det finns snälla och trevliga individer att satsa på som skickas till slakt varje dag!"

Hon menade på att det var idiotiskt att offra liv och lem på en "otrevlig" individ när det finns snälla.
Ja det kan ju vara sant och dagar som denna klart tänkvärt.
Nu offrar jag väl kanske inte livet i hanteringen av Gulliver men lemmar ligger jäkligt risigt till.

Nu ser inte jag Gullet som en otrevlig individ i sig.
Men svår. Okunskap från min sida.

Vad har jag för val?

Sälja?
Hålla honom som sällskap?
Ställa på vila?

Drömmar om dressyr, träningar och tävlingar känns så otroligt avlägset!

I skrivande stund är jag trött, uppgiven och ledsen.
Jag är jättetrött på hela grejen.
Bitandet, tjaffsandet och kämpandet.

Kommer vi någonvart eller?!?!?
Svaret är just nu... Nej!

Ursäkta ett otroligt tråkigt och deppigt inlägg!
Men efter ytterligare en kämpig eftermiddag med Gulliver är jag rätt trött på hela apparaten!!

Jag borde gå ut, ge grabbarna mat och sedan lägga mig.
Inte sitta här och gnälla!!



Blä och godnatt!! 



8 kommentarer:

  1. Hejsan
    Vi känner inte varandra men jag vet hur det är har precis lämnat tillbaka min häst till förra ägaren!
    Det funkade inte hm bet o sparkade sen var han så glad att komma hem igen!
    Tror du inte han trivs hos dig eller är det nåt annat?
    Ursäkta att jag la mig i men som sagt jag känner med dig!
    Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror Gulliver trivs. Det känns som det till mestadels är ett trist mönster han kommit in i på nått vis!
      Vi får se hur det går! =)

      Radera
  2. Sofia Granlund02 mars, 2012 08:18

    Gud vad ledsen jag blev nu när jag läste detta!
    Jag har inget bra att säga om hur du ska göra, bara att du ska följa ditt hjärta och din hjärna!
    Går det inte att lämna honom på "uppfostringsläger" Som tillridning eller så för ett tag? Vad vet jag?

    Men jag jag ger dej all cred i världen för att du kämpar på!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han får nog snällt stanna här med mig Sofia!! =)
      Tack snälla söta du för omtanken!! Vi får ses snart!

      Radera
  3. Maria Dandemar02 mars, 2012 08:29

    Tråkigt när man står o stampar o inte kommer nån vart! Du är jätteduktig som kämpar på och du får allt mitt stöd!
    Kram

    SvaraRadera
  4. hej!
    Har läst din blogg ett tag, den är jättekul att läsa. Har ett par funderingar ang. Gullivers bitande... Nordsvenskar är väldigt smarta hästar och ger man dem lillfingert så tar de ofta hela handen ;) Du ger ju godis i samband med klickerträningen, hade jag varit som du hade jag provat att sluta med klickerträningen och KONSEKVENT slutat att ge godis överhuvudtaget, kan ju faktiskt vara det som är hela problemet. Våra hästar får aldrig något i handen och därför har vi aldrig hästar som bits, inte ens unghingstar.
    Detta var bara ett litet tips, inte kritik. Hoppas du inte ger upp, han är ju så fin, din Gulliver!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får snällt pröva att sluta med klickern.
      Se vad som händer i hans beteende.
      Jag hade hoppats att klickern kunde lösa många av våra problem men kanske att det är den som skapar dem samtidigt!
      Tack för din åsikt!!
      Hemskt kul att du skrev!! =)

      Radera