söndag 18 mars 2012

Piffigt värre....

(Skrev inlägget igår men det publicerades aldrig!!!)

Ledig och lugn lördag!
Riktigt skönt att få ta dagen lite som den kommer, inga stora planer.

Det blev en sväng i skog och mark med Gullet idag.
Han var pigg och glad fast han bara hade 3 skor på sig när jag hämtade honom i hagen, stor djup suck!
Som tur är så är inte Gullet så känslig utan han knallade på som vanligt trots skobrist.

Gulliver var pigg och framåt, väldigt med hela vägen!
Men han var inte lika med när jag försökte ta kort på honom efteråt!


Kliar sig på näsan och är suddig. 


Ser allmänt sur ut... och är suddig!


Äntligen stod han stilla!!
Det blev ett ljusblått schabrak denna lördag.

Jag försökte piffa till honom ordentligt med matchande benlindor, en annan nosgrimma, all man på samma sida osv.
Men icke!!
Han tänkte inte alls låta sig fixas!
Vägrade benlindor! Det var inte alls Gullets grej, tyckte han.
Fick på den första lite halvt men han hade snart pillat bort alltihopa, jag låtsades efter en stund att jag var klar och nöjd med min prestation. Vi skulle ju inte alls ha några lindor på, matte ångrade sig visst, det är mycket snyggare utan. 

Manen borstades noga igenom och alltsammans lades på samma sida av halsen, och där låg manen, tjock och fin på samma sida.
I sisådär 10 sekunder!

Nosgrimman då, jo den pillade jag dit så fint, nöjd med min bedrift skulle jag sedan knäppa den under hans haka, då saknades det cirka 2 cm!!! 
"Men va f*n Gullet!! Den passar ju inte!!!"

Nähä tyckte Gulliver, synd!
Så jag fick ge upp det med och ta på honom den vanliga nosgrimman igen, remonten.
Trist! Vi som skulle vara så piffiga!

Well well...
Gullivert skötte sig kanon och han fortsätter vara riktigt samarbetsvillig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar