torsdag 29 mars 2012

Kul tur och fjortisar!!!

Nu ikväll blev det ridning med Gullet!
Jag gick in för att vi skulle ha roligt....
OCH jag lyckades galant!

Vi galopperade över fält, jagade gäss och brallade rundor. Inget särskilt seriöst på något vis!!
Sååå skönt att bara vara utan att tänka så mycket!

Det sista har jag försökt för mycket och det är egentligen inte min grej!
Jag är inte seriös som person!!
Envis med mål, ja visst! Men seriös och helt fokuserad?
Näää!! 

Idag gjorde vi det vi är duktiga på i alla fall!
Bralla!!

Gulliver hade skoj, jag hade skoj och vi blev svettiga båda två.
Det sista tänkte jag ta en liten omväg hem så vi skulle hinna svalna lite.

Det är här "dom" kommer in i bilden!
Jag snackar fjortisarna!

Dom kom bakifrån, på varsin ponny, i trav.
Jag hann se dom, det han inte Gullet så han studsade till och blev lite rädd.
Sen fick vi stopp i maskinen och ponnysarna fick agera dragplåster.
Allt väl....

Sen kom vi ut på ett nytt fält. Min plan, skritt. Fjortisars plan, galopp!!!!!! GALOPP!!!!
Vi hade ju liksom galopperat färdigt!

"Är du redo?" Kvittrade den ena fjortisen till den andra.
"Ja då!!" Svarade fjortis nr 2! 

"Ahhh shit!!!" Var allt jag hann tänka innan de for iväg, med Gullet efter sig!
Jag såg framför mig ett virrvarr av mosade ponnys, förtvivlade tjejer med mosade ponnys!!
Kalabalik! 

Men matte vrålade till på sin ponnykrossare och fick stopp på alltsammans och vi kunde stilla vända och gå raka vägen hem.
Ett litet tjurigt skutt som protest men sen gick det toppen!


Gullet efter dagens äventyr!
Han anser att vi gått åt fel håll, maten finns vid den andra ingången!


Sötnöt!!!!!

Antastade krokusar!
Gullet har smakat lite på dom.
Är det bra?! 

2 kommentarer:

  1. Kul med lite bus så länge det är matte som styr buset eller hur? Har köpt en ny sadel till Senor,en akademisk sadel,upptäckte att han inte musklade sig på ryggen så då började jag leta,hittade en som heter Chezz Iberico,tänkte att jag köper den ny,då hade jag sån tur att det dök upp en begagnad på Hästnet,så nu väntar jag.

    SvaraRadera
  2. Snajsigt täcke, kan det vara från Granngården? Sverker har ett likadant. ;)

    SvaraRadera