måndag 19 mars 2012

För mig?

Låter inte detta som en häst för mig så säg?


"De andra hästarna har helt enkelt tröttnat på ******* eftersom han är på dom varje dag och det är inget bus längre. 
Min 9åriga nordis fick en dag nog och gav igen, men det slutade med att han istället fick ett 7cm brett jack i mulen som fick behandlas med pencillin. 
Vi vet inte riktigt vad lille ******* har varit med om innan men en osäkrare och skyggare häst har jag aldrig träffat förut. Nu har jag jobbat med honom under en tid och det har blivit bättre, men det går inte att lita på honom för fem öre. Enligt säljaren skulle han passat bra som körponny och barnhäst då de sa att han var lugn och stabil vilket skulle passat oss utmärk då vi hade tänk att köra in honom och använda honom lite i verksamheten under sommaren. Men den sidan har vi aldrig sett av honom. Troligen så har han bara gått och skrotat i hagen hela sitt liv för han är defenitivt inte mycket hanterad, det tog 3 veckor innan det överhuvudtaget gick att leda honom men han är fortfarande jätte osäker och rädd. Han är rädd för män, slänger sig bak i boxen när man kommer, skyggar för minsta lilla, får panik vid hastiga rörelser, tycker inte om barn och han är bakskygg. Är man ute och går med honom så kan han plötsligt hoppa på den som går bredvid helt utan förvarning. Det går heller inte att binda upp honom då han får panik och slänger sig. Veterinären ville dömma ut honom men jag ville ändå ge honom en chans eftersom man ser små små framsteg titt som tätt. "



Hum...
Nej kanske inte!



Lite halvseriöst sådär kollar jag efter sällskap till grabbarna, framför allt Gulliver.
Jag tror han skulle behöva ha någon att härja med lite i hagen, Herrn nappar inte alls på Gullivers lekinviter!
Tror det hade varit trevligt med en mindre häst som kunde busa med Gullet men samtidigt inte vara något hot för Herrn i fråga om ledarskap.
Kanske skulle till och med Herrn få lite fart i skorna!

MEN oroa er inte, än står det ingen liten häst i hagen, det är mer tankar och funderingar från min sida!!!

1 kommentar: