tisdag 27 mars 2012

Spontant besök!

Det blev ett spontant besök på ridbanan idag.
Jag hade planerat för en längre tur i skogen i det härliga vädret, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Alltsammans började med en Gulliver som blev rädd för sadeln och slet sönder ett grimskaft.
På den vägen är det!!

Vissa dagar är det bara att lägga på sadeln, inga konstigheter och andra dagar är som idag.
Reaktionen blir enorm och han kastar sig bakåt.
Jag kommer alltid på samma sida, lägger på schabraket först, sedan kommer sadeln. 
Idag kom reaktionen redan vid schabraket.

Finns inte så mycket jag kan göra egentligen, han får reagera färdigt och så börjar vi om.
Lungt och fint.

När vi sen kom iväg blickade han ner mot ridbanan och jag kände att så fick det bli. 
Så vi körde en timma och vi var lika trötta och svettiga båda två när vi var klara!!!

Han var kanon i början!
Lyssnade jättebra på säte och skänklar, var riktigt överraskad!
Både skritten och traven fungerade super och han tog ut hörnen ordentligt utan att gena någonting (som han alltid försöker annars!!).
Sen kom vi till galoppen, där fick vi inte riktigt till det idag.
Han tog galopperna bra men höll dem inte riktigt, utan stannade bitvis upp och travade istället.
Här tog han igen allt genande han missat i traven och alltsammans blev en stor konstigt formad volt.
INTE nöjd där!
Han slutar lyssna på säte och skänkel och jag får inte alls ut honom i kanterna.

Saktade av och började om, då har han plötsligt ledsnat och kan inte längre galoppskänkel!
Grattis!!
Men med lite tragglande så gick det till sist ganska bra. 

Som sagt vi var lika trötta och svettiga båda två!!


Följer efter mig när jag städar upp efter oss på banan. 


Kliar sig på hindren som stod uppställda när vi kom, välter därmed ner hela kalaset!

Avspolad Gullet och lerinpackad Shaquille! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar