tisdag 20 mars 2012

Skadad?

Idag när jag hämtade Herrn i hagen var han svullen på höger fram.
Från framknä ner till hoven, på utsidan av benet.
Ömmade inget när jag klämde på honom, verkar röra sig normalt och vara bekymmersfri.
Men som sagt svullen.


Syns det att han är svullen!?
Svår bild!

Ville se hur han rörde sig så vi tog en kort tömkörningssväng. Tyckte allt såg normalt ut, varken halt eller snubbligare än vanligt!
Lindade benen idag när vi var ute i förhoppning att få ner svullnaden lite och få upp lite bättre cirkulation.
Det hade lagt sig lite när vi kom hem men jag lindade det svullna benet igen och släppte ut honom i hagen och tog med Gullet ut.

Då blev Herrn knäpp!!
Slängde sig ner på marken och rullade sig i leran, frustade nöjt och sedan for han iväg i sin snabbaste galopp med svansen som en raket i bak!! Så ont hade han....

När jag lindade av benet igen efter turen med Gullet såg det bättre ut.
Svårt att säga om det är värme i benet, solen sken när jag plockade ut Herrn och han var solvarm, hela han.
Få känna igenom benet igen när jag går ut snart igen, nu förstör inte solen för oss i alla fall!

Hoppas det lägger sig, annars får vi ringa kära lilla veterinären i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar