tisdag 13 mars 2012

På banan!

I eftermiddags knallade jag och Gullet ner till ridbanan en sväng.
Det var väldigt längesedan vi var där, men nu är det bra underlag efter vinterns härjande!

Mycket volter och övergångar.
Prövade på galopperna, tränade lite på att ställa och böja.

Alltsammans gick riktigt bra, lite tjaffsande om galopperna dock!
Men när vi tjaffsat färdigt så gick det toppen efter det.

Måste få in en rutin på att gå ner på banan, arbetet blir helt annorlunda från Gullivers sida, kanske även från min.
Vi fick till fin form stundtals och han kändes väldigt lättarbetad hela vägen idag, trots "galopptjafset"!

Just i galoppfattningarna så kan han bli lite obstinat, han ska bråka lite först, sen kan han galoppera hur fint som helst!!
Det ska bara ifrågasättas lite först.

Både Gullet och jag blev svettiga och trötta i benen, jag fick kasta av mig jackan och det kändes helt underbart att rida runt i bara tröja!
Jag hade nog överlevt i t-shirt också men jag är en fryslort så jag tog inga risker!
Tänk om jag skulle börja frysa!!! Det hade ju varit ödesdigert!


Gulliver efter dagens pass! 

Sadeln satt inte så snett hela tiden, kanske är bäst att tillägga!
Jag hade precis lossat gjorden när han skakade på sig och alltsammans hamnade på sned!

Han var så duktig idag min dressyrhäst och jag fick lite nytt hopp om framtiden! 

5 kommentarer:

  1. Gött att ha nära till ridbana. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppen!
      Väntar bara på att de ska bygga ridhus!! =D

      Radera
  2. Kul att det gick bra,solen inspirerar,hör av mig nästa vecka om onsdag,vilken tid osv ,Lotta.

    SvaraRadera