torsdag 15 december 2011

Dagens göromål!

Man planerar så mycket!
Idag hade jag tänkt att gå upp vid halv åtta, men vaknade snarare en timma efter det!
Men jag hann med det som planerats trots en timmes "försovning".

Herrn blev tömkörd i skogen och han skötte sig som vanligt kanon! Det brukar han ju göra den gubben, man vet var man har honom.
Det är värre med den andre terroristen!

Under tiden jag var ute med Herrn så hade Gullet kommit på hur man lättare får i sig det sista i hönätet som visst är svårt att komma åt nere matlådan.


Så här gör man!

Gulliver hade hängt ut nätet på utsidan utav lådan, tanken är ju annars att nätet ska hänga nere i lådan. 
Ja vi har inte alltid samma tankegångar G och jag.
Det är svårt att få tag på höet längst ner när nätet är lite lättare, hänger man det på utsidan så stoppar lådan nätet från att gunga.
Men hur tänker han göra när Herrn kommer tillbaka och kör bort honom? Då kommer ju bara Herrn åt maten? Eller?

Näääjjj då säger G, matte du är så enkelspårig!
Man sträcker sig så mycket man kan och hänger tillbaka nätet nere i lådan igen så båda kan äta!
Är man stor, måste man vara... Smart?

Tillsammans med Gulliver blev det i alla fall ridning idag, det gick ganska bra.
Men han har fått för sig att efter man hoppat ska man gå in för att kasta av matte!
Ner med huvudet mellan benen och skaka på hela kroppen. Men jag höll mig kvar!
Han gör likadant i galoppen emellanåt, luringen! Speciellt i fattningen.
Men jag är numera beredd på det och kan stoppa honom innan han kommer igång ordentligt.

På eftermiddagen blev det julklappsshopping!! Snart klar med klapparna!
Måste sluta skriva så långa inlägg!! Vem orkar läsa?! 

1 kommentar:

  1. Fortsätt med dina låånga inlägg,vi läser dem gärna,ryggskott för tillfället inte kul.

    SvaraRadera