onsdag 21 december 2011

Gym?

Har man hästar, behöver man inte gå på gym!
Eller är det kanske det man ska göra så man orkar med?

Vi åker troligen till släkten i Skåne ett par dagar nu i jul, och det kändes lite jobbigt att lämna över killarnas matning till någon utav grannarna under julhelgen!
Så vi ställde ut en helbal igår på prov, med nät på den såklart! Det är dom ju vana vid nu så det ska nog gå bra.
Balen står på en lastpall och är förankrad med spännband i pallen, banden håller också nätet på plats.

Sagt och gjort så körde vi som sagt ut en bal igår kväll och de verkade köpa idéen direkt.
I morse när jag kom ut så hade de vält omkull hela balen!! Med pall och allt!!
Hur fasen lyckades dom med det och vad var tanken!?

Petter hade åkt till jobbet och det fanns ju inte en chans att jag själv kunde välta upp balen igen!!
440 kilo bal!
Eller!?

Stod och tittade på killarna och den omkull välta balen, skulle den ligga så hela dagen?
Någon utav dem hade redan pillat hål i plasten i botten! Inte bra!
Hmm.... Nä va fan jag prövar tänkte jag och stegade ut!
Utrustad med ett järnspett för att få lite hävstång.

Jag lyfte och slet! Svor och svettades!
Men nog fan fick jag upp den!!!!

"Haa haaa!!!" Vrålade jag!
"SEGER åt mig!!! Bal-jävel!!"

Sen stegade jag mycket självsäkert ut igen, vände mig mot balen och log för mig själv.
Filippa VS balen! Seger åt Filippa! Bal-jävel!

Så till frågan, behöver man gå till gymmet? Eller är det gym nog att vara hästägare?
Kanske man ska gå till gymmet för att orka välta balar!!

2 kommentarer:

  1. Du orkade ju välta upp balen så gym känns ju överflödigt ;)

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Sparar "gym-pengen" och välter balar istället!

    SvaraRadera