tisdag 13 december 2011

Hörrö!!!

Arghh!!
Fick bakslag med Gulliver idag.
Det mesta har gått så himla bra ett tag tillsammans med Gullet.
Men idag blev det tjaffsigt och hett!

Herrn får en hink med lite gott i varje dag, lite blötlagda pellets, glukosamin och MSM för hans leder.
När killarna, som idag vilar så får även Gullet en hink ute i hagen.
Gulliver kommer nästan alltid fram först, han får sin hink.
Herrn kom som en kanonkula genom hagen och jag hann aldrig ställa ner hans hink innan han var framme och åt från Gullets godis, Gulliver flyttar sig utan tjaffs från Herrn.

Jag satte ner Herrns hink, tog Gullets hink med mig en bit bort men motade honom så han inte äter medan jag flyttar hinken.
Då surna Gullet till!

Vände rumpan till, pep och hotade!
"Arrgghh!! VAD GÖR DU!?!?" morrar jag.
Han backar undan om än MYCKET motvilligt, ett hot till kom.
En stor röv väldigt nära! Ett pip och gruff. Men han backar, motvilligt, men han backar undan från mig, tjurig som fan är han, öronen slickade bakåt och han är definitivt lika hotad som hotfull.

Jag ställde ner hinken på backen och höll Gullet på ett par meters avstånd, sedan gick jag därifrån. ÖVER hinken, jag backar inte undan från hinken utan kliver över den och går iväg.

Bakslag helt klart, trodde vi kommit över hela den grejen med vaktandet av mat/hink....
Blir till att börja träna det igen.
Blev nog lite mycket för honom att bli flyttad av både Herrn och mig på samma gång!
MEN det är något han SKA, något han MÅSTE acceptera!

Kanske att jag ska försöka släppa G på banan i morgon, jaga runt honom lite, flytta honom från mig, kalla honom till mig. Ja lite sådana övningar får det nog bli!!

1 kommentar:

  1. Nu är dagens bloggs blogg ute på bloggen, delta hemskt gärna :)Lycka till! http://kellyochlinn.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-vinnare-ny-omgang.html#comment

    SvaraRadera