onsdag 14 december 2011

Diskussion!

Alltid ska det hållas en diskussion!
Ja mellan Gullet och mig pratar jag nu....

Jag inser allt mera att vi alltid kommer att ha diskussionerna. Han kommer nog aldrig "ge med sig" på samma vis som Herrn gör.

"Ska jag backa? Är du säker?
"Tycker du jag ska stå stilla? Tror inte jag vill det idag!"
"Måste jag trava längre? Nä jag stannar tror jag."

Jag försöker hitta strategier att handha Gullet, varje dag!!
Nu har det blivit tjaffsigt vid maten igen.
När jag kommer med nytt hönät så har jag hästar som ska äta ur det nätet som ligger i skottkärran, det är sådär lätt att styra en skottkärra med en häst på varje sida.

Idag tog jag med pisken ut så jag lite lättare kan flytta på framför allt Gullet.

Det gick bra!
Behövde bara backa undan honom två-tre gånger så gav han sig sedan och stod en bit bort och väntade på att vi skulle bli klara med nätet.
Jag sa "varsågod" och sedan gick jag.

Gick bra med hinken idag med, han fick den i hagen, jag hade pisken med mig så jag kunde använda den om jag skulle behöva. Vid hot och tjaffs blir det konsekvens!

Han får snällt vänta tills jag ställt ner den på marken, sen är det ett "varsågod" och jag går.
Men han får inte vara i hinken försen jag sagt att det är ok.
Håller jag bara rutinerna brukar det gå bra!

Vi jobbar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar