onsdag 14 december 2011

Enligt planen!

Idag blev det som planerat en lös Gullet på ridbanan!
Vi hade båda en bra energi, vi hade roligt och var positiva.
Bara där har vi kommit en lång väg!


Ser hon mig nu?

Jag släppte Gulliver lös och manade på honom med pisken lite, bytte gångarter och varv.
Flyttade bakdel och framdel.
Han tar själv initiativet att springa över bommar som ligger på banan, han tog sats och hoppade ett litet hinder också! Det ni!

Han var jätteduktig hela tiden!
Detta är något vi borde göra oftare, jag får en väldigt bra kontakt med honom och han lyssnar faktiskt väldigt duktigt.
Kommer när jag ber honom och kutar iväg när jag smackar på honom. Ibland kommer det en serie med bockningar i farten!


När Gulliver var tillbaka i hagen var det Herrns tur.
Herrn, Rex och jag skulle ut på granrisjakt!
Jag vet att jag på någon utav våra promenader sett granris som legat i kanten som jag hade tänkt ta ett par ruskor utav och pynta med!

MEN jag kom inte ihåg vilken utav våra promenader!

Latmask!!

Rexen hävdade bestämt att han inte alls tänkte springa brevid idag heller! Men till sist fick han snällt kliva av för att få röra på benen lite!

Väntande killar!

Herrn är underbart duktig i körningen!
Jag parkerar honom som synes på bilden med sele och töm, sen går jag till garaget och hämtar vagnen, garaget har jag precis bakom mig när jag tar bilden.
Herrn står snällt och väntar hela tiden. Rex sitter brevid, även han väntandes.
Sätter dit vagnen och sen kör vi iväg.
Han är kanon!! Älskade farbrorn!

Just det... Riset!
Vi hittade det inte på den svängen vi tog idag!
Tror jag och Rex får ge oss ut och leta sen.

1 kommentar: