tisdag 20 december 2011

Ridbanan idag.

Idag blev det ett litet pass på ridbanan för Gullet och mig!
Underlaget var inte det bästa, lite halv klaffsigt och fruset här och där, det hade visst inte gått att rida där i kväll när det frusit på lite mera.
Då är man glad att man har oregelbundna arbetstider, så kan man ta till vara på ljuset lite bättre nu när det är mörkt 20 timmar om dynget. (Känns det som i alla fall!)

Passet då?
Jo det gick bra! Jobbade mest i skritten, öka/minska, halter, halvhalter, volter och sidförflyttningar.
Få upp känsligheten och samarbetet lite. Det var till och med så jag fick Gulliver i form tidvis!
Sen blev det lite trav såklart med samma övningar som i skritten plus lite travbommar.
Försökte oss på galopp också men jag fick snart ge mig pga underlaget.

Som sagt! Det var ett bra pass och vi var svettiga bägge två i slutet.
Jag hade planerat att tappa upp badkaret efter passet och lägga mig där, jag hade alltså planerat att vara lite småfrusen när jag kom in igen men icke!

Herrn fick dra mig och Rex i rockarden han.
Vi tänker inte riktigt likadant Rex och jag angående hans motion!
Han har kommit på det fina med att åka i vagnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar