söndag 4 december 2011

Lugn!

Idag var det lungt och skönt som gällde.
Herrn, Rex och jag tog en sväng med rockarden.
Det är nog den motionsformen Shaquillen tycker bäst om, han lyssnar otroligt bra, han frustar och ser sådär härligt nöjd ut!
Numera är det till och med så att vi kan få till en snygg form på gubben framför vagnen! I trav!!!
Duktiga Herrn!
Sen ibland, på vissa sträckor som inspirerar en gammal tävlingshäst blir det full fart!!
Då är det bara att hålla sig i och hoppas på det bästa!

Han går fram överallt med vagnen! Ibland har vi gett oss in på skogsstigar, men vad gör väl det att det ligger lite skit i vägen!? Ingenting säger Herrn och trampar på! Han hade blivit en toppen maratonhäst!
Han är underbart härlig framför vagnen helt enkelt.

Gulliver fick en lugn tur idag, det blev barbacka på hackamoret.
Egentligen hade jag tänkt mig tömkörning eller liknande men jag var helt stelfrusen efter körningen med Herrn så lite barbacka på Gullet kändes helt rätt!!
Varmt, mjukt och mysigt var dagens ledmotiv för Gullet och mig.
Han skötte sig super och vi hade bara sådär äckligt mysigt tillsammans!
En sån där dag då man inte behöver säga varandra så mycket, man bara vet, man bara är.
Tillsammans. Lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar