fredag 2 december 2011

Klicker och lite annat!

Herrn äter godis, Rex fryser snart ihjäl och Sigge kelar med Rex!
Fokuserade pojkar!


Idag blev det motion för båda killarna!
Shaquille fick dra mig i rockarden och Rexen fick springa brevid, det är smidigt och matte sparar på kalorierna. De två går väldigt bra ihop, Herrn väntar in Rex och tvärt om! De är kul att se dom!

Med Gulliver blev det ridning, lite uppvärmning inför lektionen med L-M i morgon!
Det gick ganska bra, jag försökte träna balansen så det blev ridning utan stigbyglar.
Alltså detta är ju rent hopplöst!!
Jag far omkring som en dåre i sadeln!
"En slank hon hit och en slank hon dit!"
Och hon är jävligt nära att åka i diket!!

Men jag klängde mig envist kvar och Gullet skötte sig bra, även om han passar på att busa till det lite när jag tappar balansen.

Både innan och efter ridningen tränade vi lite med klickern!
Förstår inte varför jag inte gör det oftare! Han är så lättlärd, är OFTAST väldigt fokuserad och vill göra rätt!

Snart har vi lärt ett nytt tricks! Hoppas kunna visa er snart!
Försökte mig på "pisken"-trickset men då lessnade han, han pillar lite på pisken, plockar upp den men han ger det inte till mig utan släpper den och vill ha godis!
Men med mera träning ska det nog gå!

2 kommentarer:

  1. Åhh, vilken sötis :D Är det din häst?

    SvaraRadera
  2. Kul att du va med och tyckte till hos asslatjejerna, kika in och kolla om det var du som fick länkningen ;)

    SvaraRadera