måndag 13 februari 2012

Måndag!

Gulliver har fått vila över helgen då jag har jobbat och har funderat på mattes nya idéer angående deras "nya" relation!

Men idag tog vi en tur i solskenet!
Underbart väder verkligen, på solväggen var det 7+ när vi kom tillbaka!
Så härligt när solen värmde oss i ryggen.


Prövar annan sadel.
Dessvärre är den för svängd i bommen för hans raka rygg så den reser sig i bak!
Det var värt ett försök!

Det är Herrns Wintec vi prövat idag, i dessa sadlar kan man byta ett järn i fram så att sadeln antingen kan vara smal eller bred. Jag har flera sådana järn, alla för smala till Gullet, såklart!
Men jag bankade ut det bredaste lite och prövade. Den ligger ganska bra i fram, men i och med att den blivit bredare blir den också mera svängd.
Men som sagt.
Det var värt ett försök! 

I och med att vi inte red i den bomlösa kunde vi dessutom använda ett utav alla schabrak jag har i samlingen!
Åhh jag mådde som en prinsessa! 


Av med bootsen!!

Gulliver gillar inte bootsen, de ska av!!! De är ok medans vi går men sen när vi kommer hem så ska de av, snabbt! Ändå påminde han mig om dem idag.
Jag höll på att glömma av dom, men Gullet hittade dom i ryktlådan och kastade dom till mig (läs på mig!) precis innan jag skulle kravla mig upp i sadeln. 



Sådär! Bara en boot kvar! 
(Den svarta grejen snett framför honom är en avriven boot)


Kommer duktigt när matte ropar.

Han skötte sig kanon idag, hela turen! Visst ville han emellanåt gå en annan stig än jag, men utan stor övertalning så accepterade han mitt vägval. 
Vi kunde knalla omkring bland träden i skogen på långa tyglar och Gullet lät sig med lätthet styras med säte och skänklar hit och dit mellan träden. Väl ute på vägen igen travade vi en lång sträcka med lite försök till samling och halvhalter emellanåt, han lyssnade bra men söker sig inte framåt nedåt i traven. Men vi är på god väg! 
Han gör det ganska fint i skritten, han lyssnar så bra på sätet när han är "med mig"!
När han inte är det så är det lite tjaffsigare och en del ledande tygeltag annars hamnar vi lätt ute i skogen, på fel sida vägen eller något annat spännande ställe!!

Men idag kan jag inte annat än känna mig nöjd med Gullet!
Dessutom kom det bara mellan 5-10 försök till att bita på mig!!!
Annars kan han hålla på HELA tiden!

Jag är såå nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar