fredag 24 februari 2012

Uppe med tuppen!

Idag var jag upp med tuppen!
Klockan 05:00 ringde klockan första gången, då vill killarna ha frulle.
Sedan knallade jag in och la mig en liten stund till, sen ringde klockan igen 07:00.
En timma senare hade både jag och Gullet ätit frukost och var klara för en långtur tillsammans med Malin och Tussle.

Riktigt skoj att ha lite sällskap, det tycker nog både Gulliver och jag.
Men jag kan hålla mig i skinnet!!
Gullet går in för att bråka med Tussle mest, försöker bita henne i baken eller andra ställen han kan komma åt.
Han blir sur som skam när han inte får gå först, då trasslar han som fanken!
Tjurar, kastar med huvudet, piper, små bockar och är allmänt tråkig.

Men han ger sig snart och sköter sig riktigt bra!

Vi prövade på galoppen idag, trodde han slutat med att köra ner huvudet och skaka på hela kroppen samtidigt.
Men icke! Idag körde han ett sådant race igen.
Trots detta är jag nöjd med honom idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar