söndag 19 februari 2012

Sällskap!

Idag hade vi kompisar på besök.

Helena, min gamla "stallbo" kom med sina två hästar och hälsade på oss!
Så skoj att få lite sällskap!

Det blev en långtur med Gulliver och hennes Skalman, även kallad "Plutt" och efter det blev det en kortare tur med Herrn och Summer.

Gulliver blev alldeles till sig i trasorna och ville inget hellre än att umgås med Summer lite, men icke.
Han fick nöja sig med Skalman.
De skötte sig riktigt bra och jag hade hela tiden Gulliver med mig, trots att han blev exalterad och lite uppjagad så lyssnade han bra och höll koll på mig.
Sen när vi kom iväg var de lite ystra sådär som småkillar kan vara!
Men det lugnade sig snart och Gulliver var jätteduktig.
Jag vet inte vad som hände med honom idag, kanske var det sällskapet, det äckliga vädret eller något annat men vi fick till lite form i både skritt och trav!!
Så härlig känsla!

Sen en kortis med gamlingarna, självklart skötte de sig, vad annars? De är ju gamla i gamet.

Sen skulle Helena åka hemåt, jag släppte ut Herrn i hagen, Helena skulle hämta Skalman och sedan fara iväg.
Då kom stackars lilla Skalman i vägen för Hitler Herrn och fick minsann veta att detta var Herrns hage!!

Shaquille blev som förbytt! Den annars fromma och snälla hästen blev helt tokig!
Sprang omkring, "trumpetade", bet och jagade lille Skalman.
Så jag fick snällt fånga in honom igen så Helena kunde få tag på Plutt.
Ingen skada skedd, förutom en uppjagad Shaquille då.

Trots Herrns lilla utbrott så hade vi väldigt trevligt och det är alltid kul med sällskap!

Nu står det två trötta hästar ute i hagen och lugnet är återställt.

2 kommentarer:

  1. De var riktigt kul att återuppleva gamla tider igen. Måste göras o m! De kunde man inte tro om den "gamla" Herrn. Jag är övertygad om att han är minst 10 år yngre än vad hans papper säger :D

    SvaraRadera